A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete legfrissebb hírlevelében azt írja, fokozottan fogják figyelni az életbiztosításoknál egyre gyakrabban tapasztalt mlm (multi level marketing) értékesítési módszert alkalmazókat az e területen tapasztalt sajátos életbiztosítási termékterjesztési és egyben biztosításközvetítő-szervezői módszer miatt.
Az eljárás sok esetben biztosításközvetítői tevékenységnek minősülő munkát, illetve annak multi level marketing (mlm) alapú, jutalék-piramis elvű ellentételezését kínálja azok számára, akik hajlandóak saját maguk életbiztosítási szerződést kötni, és vállalják további személyek beszervezését az értékesítési rendszerbe. Előfordul azonban, hogy a fogyasztó nem kap megfelelő és elegendő tájékoztatást, és ez olyan ügylet megkötésére készteti, amelyet több információ birtokában nem kötött volna meg. A PSZÁF tájékoztatása szerint ez a fogyasztói magatartás torzításának minősül.